Login to access subscriber-only resources.
, Hungary
-
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Using floor robots in the education of students with mild intellectual disabilities – step by step
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
The changing interdisciplinary concepts and contexts of moderate to profound intellectual disability
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
Factors influencing attitudes towards the rights of people with intellectual disabilities
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
Efficient and effective? – Evidence behind the Alapozó Terápia and possible applicability for children with intellectual disability
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
Media representation of people with disability in advertisements - a short study
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
Experiences of special education teachers specialised in moderate to severe intellectual disabilities about maintaining contact with parents
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
The characteristics of the nonverbal communication forms between persons with intellectual disabilities living in a group home and their assistants
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Tudományos közlemények
Employees with moderate intellectual disability in hospitality industry
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - A gyakorlat műhelyéből
From touching to teaching
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Figyelő
Report on the Easy to Understand Communication, Equal Access Conference
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Figyelő
We went on a study trip at Caritas Augsburg (CAB)
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Figyelő
Creating an Instagram page as part of student project work (@parkapcsolat_keken)
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Könyvismertetések, újdonságok
Theory and practice of supporting early childhood mental health (Ildikó Danis – Tünde Németh – Beáta Prónay – Ildikó Góczán-Szabó – Éva Hédervári-Heller [Eds.])
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 2-3. (2021) - Előszó
Thematic editorial preface
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 1 (2021) - Tudományos közlemények
The representation of integrated education of physically disabled population in Hungarian journals of pedagogy
Abstract PDF (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 1 (2021) - A gyakorlat műhelyéből
Cerebral visual impairment in children
Abstract PDF (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 1 (2021) - A gyakorlat műhelyéből
Vision 2020 – Right to Sight
Abstract PDF (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 1 (2021) - A gyakorlat műhelyéből
Crossroads in teaching digital culture to blind students and future teachers of individuals with visual impairment
Abstract PDF (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 1 (2021) - Könyvismertetések, újdonságok
Teaching reading with phonomimics. A complex principle phonomimics
Abstract PDF (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 4. (2021) - Tudományos közlemények
Mainstream or special schools? Factors influencing parental decision on the forms of education for their children with autism
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 4. (2021) - Tudományos közlemények
Characteristics and National Assessment of Basic Competencies results of children with learning disabilities
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 4. (2021) - A gyógypedagógia története
From „weak talent” to mild intellectual disability: significant conceptual changes - Past and present
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 4. (2021) - Figyelő
Rövid beszámoló az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) munkájáról
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 4. (2021) - Könyvismertetések, újdonságok
Néhány adalék a gyógypedagógus-képzés történetéhez: 1963-1967
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 49 No. 4. (2021) - Könyvismertetések, újdonságok
Szenzoros információfeldolgozás, mozgás, nyelvi képesség. A Frostig-elven alapuló nevelési terápia elmélete és gyakorlata.
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - A gyógypedagógia története
Educational and therapeutic aspects of special education – the basic questions of educational therapy in the professional disciplinary framework of educational science
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - A gyógypedagógia története
Past and Current challenges in international scenarios of the orientation and mobility training of individuals with visual impairment
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - A gyógypedagógia története
Challenges and compliances in the system of pedagogical assistance services
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - A gyakorlat műhelyéből
Could technology-augmented service dogs defeat social robots? Attempt for resolving the „service dog vs. service robot” type dilemmas
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - A gyakorlat műhelyéből
Attachment and relationship difficulties in early childhood
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - Figyelő
After the election in Association of Hungarian Special Education Teachers
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 1. (2022) - Könyvismertetések, újdonságok
Kováts Laura Rozália: Inner Sea, the true story of Rozi
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - Előszó
Thematic editor’s forewords
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - Tudományos közlemények
ADHD: state of the art review
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - Tudományos közlemények
The framework and the key elements of the evidence- based support for ADHD
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - A gyakorlat műhelyéből
Methodological suggestions and practical recommendations for teachers in primary schools integrating children with special educational needs, from a teacher's perspective
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - A gyakorlat műhelyéből
Presentation of the ADHD-specific support programs operating at the Vadaskert Child and Youth Psychiatric Hospital and Outpatient Clinic
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - Figyelő
ADHD in social relationships
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 2-3 (2022) - Könyvismertetések, újdonságok
The Adventures of the Umbrella Squad
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Tudományos közlemények
Peer mentors in supporting secondary school students with autism. A systematic literature review
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Tudományos közlemények
The development of the history of speech therapy diagnostics up to the 1990s with the addition of a new segment
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Plenary presentation at the MAGYE conference
From the perspective of fifty years - a look back and a picture of the professional and public role of MAGYE
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
"If the child learns AAK, he/she will be better at AAK" - what role does AAK actually play?
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Kindergarten integration from the perspective of those involved
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
"Will you try?" – Visually impaired women in the role of mother
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Accessible facilities and mobile applications supporting visually impaired people
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Comparative analysis of the integration stories of traveling special education teachers specializing in the pedagogy of the children with learning disabilities
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Examination of speech processing processes in the first grade of an elementary school for children with learning disabilities
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
A successful reintegration process at the István Széchenyi Catholic Primary School in Füzesabony
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Innovation in the field of easy-to-understand language: the experiences of the first Hungarian inspector training
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Professional protocol for cooperation supporting inclusion
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Hungarian education for the deaf is 220 years old
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Robots in class. Robotics in special education practice
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference
Targeted community development from kindergarten to the end of elementary school - presentation of a master's program
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - Figyelő
Together (again)! Professional day and practice leader forum at the ELTE Bárczi Gusztáv Faculty of Special Education
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - In Memoriam
In memoriam dr. Csiky Erzsébet (1938-2022)
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 50 No. 4 (2022) - In Memoriam
In memoriam dr. Yvonne Csányi
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Előszó
Editor's Preface
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Tudományos közlemények
Overview of Family-Centered Early Intervention for Children Who Are Deaf or Hard of Hearing in Hungary
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Tudományos közlemények
First steps in testing the written language of hearing impaired students
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Tudományos közlemények
Opportunities for the development of pragmatic skills of hearing-impaired children and students in inclusion
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Tudományos közlemények
Noise-induced hearing loss caused by loud music and willingness to use earplugs among young people in Hungary
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Tudományos közlemények
inclusive society – a pilot study
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Trends in the care of hearing-impaired children following newborn hearing screening The impact of the UNHS (Universal Neonatal Hearing Screening) on the diagnosis of hearing loss and hearing aid care
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - In Memoriam
The happiness of the first word spoken
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - In Memoriam
Memories and thoughts from Kaposvár
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - In Memoriam
What did Gyermekek Háza receive from Csányi Yvonne?
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - In Memoriam
What did I get to know from Yvonne Csányi?
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Figyelő
The first steps of inclusive school development in Migori County, in the schools of Tagache, Senya, Kumoni, Tiani and Kanga
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 1 (2023) - Könyvismertetések, újdonságok
Playful development of hearing impaired children A book for parents about the early acquisition of listening and speaking (translated by Yvonne Csányi, 4th Edition)
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - Tudományos közlemények
ICT tools for special needs education - International practice in the use of assistive technologies in the education of children with learning disabilities Systematic literature review
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - Tudományos közlemények
Roma representation in the Journal of Special Education 2010-2019
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Guide dogs – from birth to retirement
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Our experiences on kinesiotape therapy of a child with BPD
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - Figyelő
Announcement
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 2 (2023) - In Memoriam
A career as a special needs teacher for children with physical disabilities
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - Előszó
Thematic editorial foreword
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - Tudományos közlemények
The professionalisation of special needs education for inclusive education
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
A new approach in supporting adults with disabilities: Individual life management consultation service at Hand in Hand Foundation
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Wow, so it works?! Background, development, and features of the DATA system
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Online, bichronous in-service teacher training in practice to support community development
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - Könyvismertetések, újdonságok
Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer: Uniquely Human: A Different Way of Seeing Autism
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - Könyvismertetések, újdonságok
Harvey, K. (2009). Positive Identity Development: An Alternative Treatment Approach for Individuals with Mild and Moderate Intellectual Disabilities
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 3 (2023) - Könyvismertetések, újdonságok
Diána Borbélyová New directions and challenges in educational diagnostics
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - Tudományos közlemények
Az FNO szemléleti keretének alkalmazhatósága beszédhanghiba tüneteit mutató gyermekek logopédiai ellátásában
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - Tudományos közlemények
Adaptív és nem adaptív megbirkózási stratégiák jellemzői látássérült gyermeket nevelő szülők körében
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - Tudományos közlemények
A munkamemória és a numerikus képesség összefüggése koraszülött gyermekek vizsgálatában
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - Tudományos közlemények
A családi működés és a szorongás összefüggései a tanulási motivációval tanulási zavarral küzdő tanulók körében
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - Tudományos közlemények
Az integráció és az inklúzió elmélete és gyakorlata külföldön és hazánkban
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - A gyakorlat műhelyéből
A szociometria alkalmazását támogató SMETRY keretrendszer felhasználási lehetőségei a pedagógiai gyakorlatban
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - A gyakorlat műhelyéből
Tanuláshoz szükséges készségek mérése DIFER programcsomaggal cerebrális parézissel élő gyermekek körében iskolába lépéskor
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 1-2 (2020) - A gyógypedagógia története
Mesterképzés a gyógypedagógiai felsőoktatásban – TERÁPIÁS megközelítésben, történeti és szakmai kitekintésben
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Tudományos közlemények
Childrearing experiences of fathers with blindness
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Tudományos közlemények
How do misconceptions about biology affect subject achievement and tool use?
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - A gyakorlat műhelyéből
Critical review of informative publications for people with spinal cord injury
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Figyelő
Eseménynapló A-B-C pontokba szedve
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Figyelő
Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének 2023. évi Országos Szakmai Konferenciája
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Figyelő
Tanulmányút beszámoló: Az izlandi inklúzió nyomában
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Könyvismertetések, újdonságok
Győri Miklós, Billédi Katalin & Bolla Veronika (szerk.). A humán fogyatékosságok pszichológiája – a gyógypedagógiai pszichológia alapjai
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - Könyvismertetések, újdonságok
Az Ébresztőkönyv
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 51 No. 4 (2023) - In Memoriam
Dr. Hatos Gyulára emlékezünk (1932-2023)
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Előszó
Szerkesztői előszó
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - A gyógypedagógia története
Tradition and renewal in special education psychology before the ranschburg year
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - A gyógypedagógia története
The role of the Ranschburg heritage in interpreting the clinical orientation of special education science and practice
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Evidence related to primitive reflexes
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
The assessment of verbal learning and memory with the rey auditive- verbal learning test in children with developmental language disorder
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Sine-wave and amplitude-modulated speech: perception, perceptual learning, and their relation to tests of language development
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Attachment research in child and adult stutterers
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Intelligence assessment of hearing-impaired children from the beginning to the present
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Towards the screening for high functioning cases of autism by innovative digital tools at kindergarten age: the shakes project and the results of its first phase
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Promoting autism knowledge among primary school children: first results from the evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP)
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Education and employment of adults with autism. Access to services and parental satisfaction
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
ICT-based sociometry: Possibilities of application
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Tudományos közlemények
Guidance and counselling in special needs/education
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - A gyakorlat műhelyéből
Small steps, big impact - the Helping Hand project
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 48 No. 3-4 (2020) - Figyelő
A Ranschburg Pál Kutatólaboratórium elmúlt 4 éve – rövid áttekintés
Abstract pdf (Magyar) -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - A gyógypedagógia története
From the inattentive „young Frenchman" to today's ADHD - the history of attention deficit hyperactivity disorder
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - Tudományos közlemények
School life paths of women with visual impairment
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - A gyakorlat műhelyéből
A rare case: movement education of a child with epidermolysis bullosa
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - Könyvismertetések, újdonságok
Eduardo L. Bunge, Javier Mandil, Andrés J. Consoli & Martín Gomar: CBT Strategies for Anxious and Depressed Children and Adolescents. A Clinician's Toolkit
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - Könyvismertetések, újdonságok
András Zsidó N., & Beatrix Lábadi (Eds.): Attention in practice
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - Könyvismertetések, újdonságok
Attila Körmendi: Our children connected: smart device use in childhood and adolescence
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 1 (2024) - Figyelő
What next? Next steps for inclusive school development in Migori County, Tagache, Senya, Kumoni, Tiani and Kanga schools
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Tudományos közlemények
Intellectual disability among homeless people: identification, needs, support options. A scoping review.
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Tudományos közlemények
Pragmatic abilities of children and adults with specific learning disorders — a summary of research methods and results in an under-researched area
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Tudományos közlemények
Reading Tasks in a Digital Psychodiagnostic Test Battery: A Digital Screening Tool for Reading Performance
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Tudományos közlemények
Assessing the communication skills of primary school pupils diagnosed with learning difficulties using the Child Communication Questionnaire (CCC-2)
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Tudományos közlemények
Psychological and speech therapy aspects of selective mutism – First Part
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - A gyakorlat műhelyéből
A young person with autism and pica – case study
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - A gyakorlat műhelyéből
Ideal school settings for students with ADHD. The perspective of the students con-cerned and ADHD experts
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Figyelő
Summary of the 50th National Professional Conference of the Hungarian Association of Special Education Teachers
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Könyvismertetések, újdonságok
Pál Nádas: The History of the Wechselmann House
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Könyvismertetések, újdonságok
Additions to the history of disability for practising special education teachers - Emese Berzsenyi (2020). Lessons on disability: according to the holy books of Judaism, Christianity and Islam
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Könyvismertetések, újdonságok
Lundy Bancroft: When Dad Hurts Mom Helping Your Children Heal the Wounds of Witnessing Abuse
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - In Memoriam
In Memoriam Maria Bruckmüller
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - In Memoriam
Szabó Ákosné dr. 1947. december 20. - 2024. augusztus 28.
Abstract -
Gyógypedagógiai Szemle Vol. 52 No. 2-3 (2024) - Figyelő
CAN IT BE OTHERWISE? - professional challenges in a jubilee setting
Abstract