Gyógypedagógiai tanácsadás és gyógypedagógiai konzultáció

Szerzők

  • Katalin Billédi ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet

Kulcsszavak:

gyógypedagógiai tanácsadás, gyógypedagógiai konzultáció

Absztrakt

A tanulmány elsődlegesen a tanácsadás és konzultáció fogalmi tisztázását tűzte ki célul, amelyet a gyógypedagógia területéhez kapcsolva mutat be. Wiegersma modellje segítségével világosabb határ húzható a tanácsadás és konzultáció fogalma közé. A fogalmi pontosítás eredményeként jobban megértjük a segítő helyzeteket, kapcsolatokat, kommunikációt és kompetenciákat. Mindez pedig a gyógypedagógiai tevékenységek, a gyógypedagógiai tanácsadás és konzultáció támaszaként is szolgál. A segítő kapcsolat alakítása során a gyógypedagógia területén különös figyelemmel kell lenni a fogyatékos személyek és családtagjaik jellemzőire, igényeire. Az alapvető kommunikációs készségek elsajátítása biztos alapot jelent a gyógypedagógus számára a segítő beszélgetés lefolytatásához.

Kulcsszavak: gyógypedagógiai tanácsadás, gyógypedagógiai konzultáció

##submission.downloads##

Megjelent

2020-09-15

Hogyan kell idézni

Billédi, K. (2020). Gyógypedagógiai tanácsadás és gyógypedagógiai konzultáció . Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 318–329. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7823

Folyóiratszám

Rovat

Tudományos közlemények