A duális szakképzésben oktatók tapasztalatai a sajátos nevelési igényű tanulók gyakorlati oktatásáról
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.2Kulcsszavak:
szakoktatók, gyógypedagógia, gyakorlati oktatásAbsztrakt
A sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók szakmai oktatása speciális kihívásokat jelent, ezért kiemelten fontos a megfelelő intézmény, oktatási forma és gyógypedagógiai támogatás biztosítása. A duális képzésben részt vevő szakoktatóknak jogszabályban meghatározott képesítésekkel kell rendelkezniük, de a gyógypedagógiai ismeretek nem minden képzésben jelennek meg. Kutatásunk alapján a szakoktatók nyitottak az SNI tanulók támogatására, de kevés információval bírnak a fogyatékosságok típusairól, főként tapasztalataikra és kollégáikra támaszkodnak. Fontosnak tartják a jobb információáramlást, a tanulók előzetes felkészítését, valamint a megfelelő munkakörülmények megteremtését a sikeres oktatás érdekében.
Kulcsszavak: szakoktatók, gyógypedagógia, gyakorlati oktatás