Online, bikronikus pedagógus továbbképzés a gyakorlatban a közösségfejlesztés támogatására
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2023.3.4Kulcsszavak:
pedagógus-továbbképzés, bikronikus, közösségfejlesztésAbsztrakt
2020-ban kezdtük meg a „Tervezett közösségfejlesztés módszertani alapjai a köznevelésben, óvodás és kisiskoláskorú gyermekközösségekben” című 30 órás, akkreditált pedagógus-továbbképzés kidolgozását. A teljesen online, bikronikus képzési forma tudatos választás volt, amellyel egy hosszú távon fenntartható tudásátadási módot szerettünk volna megvalósítani. Jelen cikkben a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából 2022-ben tartott „MOOC és SMETRY, avagy az ismeretterjesztés és a képzés korszerű formái” előadásra épülve mutatjuk be a továbbképzés koncepcióját, a megvalósítás során alkalmazott eszközöket és a jelenleg folyó továbbfejlesztés irányait. A bemutatásnak nem célja a képzés tartalmának részletes ismertetése.
Kulcsszavak: pedagógus-továbbképzés, bikronikus, közösségfejlesztés