Online, bikronikus pedagógus továbbképzés a gyakorlatban a közösségfejlesztés támogatására

Szerzők

  • Endre Horváth ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet https://orcid.org/0000-0002-3199-9967
  • Erika Herbainé Szekeres Gödöllői Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Óvoda
  • Ágota Szekeres ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet https://orcid.org/0000-0001-7120-9096

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2023.3.4

Kulcsszavak:

pedagógus-továbbképzés, bikronikus, közösségfejlesztés

Absztrakt

2020-ban kezdtük meg a „Tervezett közösségfejlesztés módszertani alapjai a köznevelésben, óvodás és kisiskoláskorú gyermekközösségekben” című 30 órás, akkreditált pedagógus-továbbképzés kidolgozását. A teljesen online, bikronikus képzési forma tudatos választás volt, amellyel egy hosszú távon fenntartható tudásátadási módot szerettünk volna megvalósítani. Jelen cikkben a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából 2022-ben tartott „MOOC és SMETRY, avagy az ismeretterjesztés és a képzés korszerű formái” előadásra épülve mutatjuk be a továbbképzés koncepcióját, a megvalósítás során alkalmazott eszközöket és a jelenleg folyó továbbfejlesztés irányait. A bemutatásnak nem célja a képzés tartalmának részletes ismertetése.

Kulcsszavak: pedagógus-továbbképzés, bikronikus, közösségfejlesztés

##submission.downloads##

Megjelent

2023-09-15

Hogyan kell idézni

Horváth, E., Herbainé Szekeres, E., & Szekeres, Ágota. (2023). Online, bikronikus pedagógus továbbképzés a gyakorlatban a közösségfejlesztés támogatására. Gyógypedagógiai Szemle, 51(3), 276–282. https://doi.org/10.52092/gyosze.2023.3.4

Folyóiratszám

Rovat

A gyakorlat műhelyéből

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei