Padlórobotok használata tanulásban akadályozott tanulók oktatásában – lépésről lépésre
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2023.2.3Kulcsszavak:
padlórobot, Bee-bot, tanulási akadályozottság, olvasás/szövegértés, írás/helyesírásAbsztrakt
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányával való együttműködés keretében immár 3 éve lehetőségem van ennek az eszköznek a mindennapi használatára. Az eltelt idő alatt tanulási zavarral küzdő beszédfogyatékos, illetve tanulásban akadályozott tanulók különböző életkorú csoportjaiban tartottam fejlesztő foglalkozásokat, amelyek során a tanulók a magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódóan oldottak meg feladatokat a padlórobot programozásával. Számomra is érdekes tanulási folyamat volt, ahogy a különböző csoportokkal foglalkozva a padlórobot alkalmazásának más-más aspektusait ismerhettem meg, és a kezdetben még ötletelő próbálkozásaim tudatos és tervszerű metodikai lépésekké álltak össze. A cikkben ezt az utat szeretném bemutatni, és a szerezett tapasztalataim megosztásával szeretném mindazokat a kollégákat segíteni, akik kedvet éreznek az eszköz rendszeres, átgondolt alkalmazásához.