Padlórobotok használata tanulásban akadályozott tanulók oktatásában – lépésről lépésre

Szerzők

  • Judit Besenyő ELTE Bárczi Gusztáv Gyakorló Általános Iskola
  • Endre Horváth ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet https://orcid.org/0000-0002-3199-9967

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2023.2.3

Kulcsszavak:

padlórobot, Bee-bot, tanulási akadályozottság, olvasás/szövegértés, írás/helyesírás

Absztrakt

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányával való együttműködés keretében immár 3 éve lehetőségem van ennek az eszköznek a mindennapi használatára. Az eltelt idő alatt tanulási zavarral küzdő beszédfogyatékos, illetve tanulásban akadályozott tanulók különböző életkorú csoportjaiban tartottam fejlesztő foglalkozásokat, amelyek során a tanulók a magyar nyelv és irodalom tantárgyhoz kapcsolódóan oldottak meg feladatokat a padlórobot programozásával. Számomra is érdekes tanulási folyamat volt, ahogy a különböző csoportokkal foglalkozva a padlórobot alkalmazásának más-más aspektusait ismerhettem meg, és a kezdetben még ötletelő próbálkozásaim tudatos és tervszerű metodikai lépésekké álltak össze. A cikkben ezt az utat szeretném bemutatni, és a szerezett tapasztalataim megosztásával szeretném mindazokat a kollégákat segíteni, akik kedvet éreznek az eszköz rendszeres, átgondolt alkalmazásához.

 

##submission.downloads##

Megjelent

2023-06-15

Hogyan kell idézni

Besenyő, J., & Horváth, E. (2023). Padlórobotok használata tanulásban akadályozott tanulók oktatásában – lépésről lépésre. Gyógypedagógiai Szemle, 51(2), 183–199. https://doi.org/10.52092/gyosze.2023.2.3

Folyóiratszám

Rovat

A gyakorlat műhelyéből