Szakképzési útvonalak sajátos nevelési igénnyel

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.3

Kulcsszavak:

középfokú szakképzés, duális képzés, sajátos nevelési igény, együttnevelés, különnevelés

Absztrakt

A magyarországi szakképzési rendszer folyamatos alakulása és fejlődése különféle szakképzési utakat biztosít a mai fiataloknak az általános iskola befejezése után. A sajátos nevelési igényű tanulók pályaorientációja és továbbtanulásuk támogatása különös megsegítést igényel, így a tanulmány hangsúlyosan az őket támogató pedagógusoknak igyekszik információt biztosítani a továbbtanulással kapcsolatos döntések meghozatalában.

A szakképzés jelenlegi jogszabályi hátterének bemutatásán túl, maga a szakképzési rendszer is részben bemutatásra kerül, a sajátos nevelési igényű tanulók benne rejlő lehetséges szakképzési útvonalaival egyaránt. A fogyatékossággal élő fiatalok továbbtanulási lehetőségei korántsem olyan széleskörűek, mint az az új szakképzési rendszer célkitűzései alapján elvárható lenne.

A sajátos nevelési igényű tanulók szakmai oktatása más-más kihívás elé állítja a többségi szakembereket, így még inkább fontossá válik a megfelelő intézmény, nevelési-oktatási forma megtalálása és a gyógypedagógiai támogatás aktív jelenléte.

Kulcsszavak: középfokú szakképzés, duális képzés, sajátos nevelési igény, együttnevelés, különnevelés.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-15

Hogyan kell idézni

Berényi, D., Lénárd, S., & Szekeres, Ágota. (2024). Szakképzési útvonalak sajátos nevelési igénnyel. Gyógypedagógiai Szemle, 52(4), 224–237. https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.3

Folyóiratszám

Rovat

Tudományos közlemények

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei