Sajátos nevelési igényű tanulók továbbtanulási lehetőségei
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.2Kulcsszavak:
sajátos nevelési igény, pályaorientáció, továbbtanulási lehetőségek, tanácsadásAbsztrakt
Jelen írásban bemutatjuk a sajátos nevelési igényű tanulók továbbtanulási, pályaválasztási lehetőségeit a köznevelés rendszerében, illetve a teljes életút során.
Képzési szintenként és iskolatípusonként áttekintjük a különleges bánásmódot igénylő tanulók számára nyújtott hátránykompenzálást, esélyegyenlőséget célzó kedvezményeket mind a bemeneti feltételek tekintetében, mind a képzési idő szakaszában.
A tanácsadó intézmény szemszögéből ismertetjük a speciális helyzetű tanulók megsegítésének lehetőségeit és sajátosságait.
Kulcsszavak: sajátos nevelési igény, pályaorientáció, továbbtanulási lehetőségek, tanácsadás
##submission.downloads##
Megjelent
2024-12-15
Hogyan kell idézni
Imrik, E., & Gebauer, F. (2024). Sajátos nevelési igényű tanulók továbbtanulási lehetőségei. Gyógypedagógiai Szemle, 52(4), 210–223. https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.2
Folyóiratszám
Rovat
Tudományos közlemények