Sajátos nevelési igényű tanulók továbbtanulási lehetőségei

Szerzők

  • Eszter Imrik Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Továbbtanulási és Pályaválasztási Tanácsadó Tagintézménye
  • Ferenc Gebauer Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Továbbtanulási és Pályaválasztási Tanácsadó Tagintézménye

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.2

Kulcsszavak:

sajátos nevelési igény, pályaorientáció, továbbtanulási lehetőségek, tanácsadás

Absztrakt

Jelen írásban bemutatjuk a sajátos nevelési igényű tanulók továbbtanulási, pályaválasztási lehetőségeit a köznevelés rendszerében, illetve a teljes életút során.

Képzési szintenként és iskolatípusonként áttekintjük a különleges bánásmódot igénylő tanulók számára nyújtott hátránykompenzálást, esélyegyenlőséget célzó kedvezményeket mind a bemeneti feltételek tekintetében, mind a képzési idő szakaszában.

A tanácsadó intézmény szemszögéből ismertetjük a speciális helyzetű tanulók megsegítésének lehetőségeit és sajátosságait.

Kulcsszavak: sajátos nevelési igény, pályaorientáció, továbbtanulási lehetőségek, tanácsadás

##submission.downloads##

Megjelent

2024-12-15

Hogyan kell idézni

Imrik, E., & Gebauer, F. (2024). Sajátos nevelési igényű tanulók továbbtanulási lehetőségei. Gyógypedagógiai Szemle, 52(4), 210–223. https://doi.org/10.52092/gyosze.2024.4.2

Folyóiratszám

Rovat

Tudományos közlemények

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei