A gyógypedagógiai folyamat nevelési és terápiás összefüggései – a nevelési terápia alapkérdései a neveléstudomány diszciplináris rendszerében
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.1.1Kulcsszavak:
edukációs modell, nevelési terápia, klinikai szemlélet, felsőoktatás, gyógypedagógiaAbsztrakt
A nevelés és a terápia a gyógypedagógia-tudomány és gyakorlat két meghatározó dimenziója, amelyek a 21. század gyógypedagógiájában új megközelítést igényelnek. Tanulmányunkban ennek összefüggésrendszerét klinikai nézőpontból tárgyaljuk. Bemutatjuk a nevelési terápia alapkérdéseit a különleges bánásmódot igénylő tanulók individuális megsegítésében. Segíteni kívánjuk azt a közös gondolkodást, amely a gyógypedagógia jövőképének formálására, a pedagógus-terapeuta viszony tisztázására irányul, felhasználva az ELTE BGGYK Gyógypedagógia mesterképzési szakon szerzett kutatási és oktatási tapasztalatokat.