A gyógypedagógiai folyamat nevelési és terápiás összefüggései – a nevelési terápia alapkérdései a neveléstudomány diszciplináris rendszerében

Szerzők

  • Ferencné Gereben ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.1.1

Kulcsszavak:

edukációs modell, nevelési terápia, klinikai szemlélet, felsőoktatás, gyógypedagógia

Absztrakt

A nevelés és a terápia a gyógypedagógia-tudomány és gyakorlat két meghatározó dimenziója, amelyek a 21. század gyógypedagógiájában új megközelítést igényelnek. Tanulmányunkban ennek összefüggésrendszerét klinikai nézőpontból tárgyaljuk. Bemutatjuk a nevelési terápia alapkérdéseit a különleges bánásmódot igénylő tanulók individuális megsegítésében. Segíteni kívánjuk azt a közös gondolkodást, amely a gyógypedagógia jövőképének formálására, a pedagógus-terapeuta viszony tisztázására irányul, felhasználva az ELTE BGGYK Gyógypedagógia mesterképzési szakon szerzett kutatási és oktatási tapasztalatokat.

##submission.downloads##

Megjelent

2022-03-15

Hogyan kell idézni

Gereben, F. (2022). A gyógypedagógiai folyamat nevelési és terápiás összefüggései – a nevelési terápia alapkérdései a neveléstudomány diszciplináris rendszerében. Gyógypedagógiai Szemle, 50(1.), 1–23. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.1.1

Folyóiratszám

Rovat

A gyógypedagógia története