A Ranschburg-örökség szerepe a gyógypedagógia- tudomány és gyakorlat klinikai irányultságának értelmezésében
Kulcsszavak:
transzdiszciplinaritás, gyógypedagógiai pszichológia, klinikai módszer, diagnosztikus modell, integratív szemléletAbsztrakt
A tanulmány dr. Ranschburg Pál gazdag szellemi örökségének két aspektusát tárgyalja. Egyrészt bemutatja Ranschburg hatását a gyógypedagógia tudományos fejlődésére és jövőképének alakulására. Másrészt nemzetközi összefüggésben elemzi a Ranschburg-modell szerepét az egyéni különbségek felismerésének szempontjából. Új megközelítést kínál a diagnosztika, a terápia és a rehabilitáció kérdéseinek értelmezéséhez a 21. század gyógypedagógiájában.
Kulcsszavak: transzdiszciplinaritás, gyógypedagógiai pszichológia, klinikai módszer, diagnosztikus modell, integratív szemlélet
##submission.downloads##
Megjelent
2020-09-15
Hogyan kell idézni
Gereben, F. (2020). A Ranschburg-örökség szerepe a gyógypedagógia- tudomány és gyakorlat klinikai irányultságának értelmezésében. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 165–170. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7811
Folyóiratszám
Rovat
A gyógypedagógia története