Gyógypedagógus-képzés egy amerikai egyetemen

Szerzők

  • Ágota Szekeres ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet; Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campus, Neveléstudományi Intézet, Gyógypedagógiai Tanszék https://orcid.org/0000-0001-7120-9096

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.20

Kulcsszavak:

gyógypedagógus-képzés, nemzetközi összehasonlítás, szakirányok

Absztrakt

A tanulmány a magyar és egy amerikai egyetem gyógypedagógus-képzésének összehasonlítását mutatja be szerkezeti és tartalmi szempontból. Bemutatja a fogyatékossági kategóriák rendszerét, a képzési követelményeket és a módszertani hangsúlyokat, kiemelve a kompetenciaalapú értékelés és a soft skillek (puha képességek) szerepét. A javasolt kompetenciamátrix és portfóliórendszer átláthatóbb képzést, erősebb önreflexiót és nemzetközi szakmai kompatibilitást eredményezhet.

Kulcsszavak: gyógypedagógus-képzés, nemzetközi összehasonlítás, szakirányok

Megjelent

2025-09-15

Hogyan kell idézni

Szekeres, Ágota. (2025). Gyógypedagógus-képzés egy amerikai egyetemen. Gyógypedagógiai Szemle, 53(3), 346–350. https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.20

Folyóirat szám

Rovat

Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

Hasonló cikkek

1 2 3 4 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.