Gyógypedagógus-képzés egy amerikai egyetemen
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.20Kulcsszavak:
gyógypedagógus-képzés, nemzetközi összehasonlítás, szakirányokAbsztrakt
A tanulmány a magyar és egy amerikai egyetem gyógypedagógus-képzésének összehasonlítását mutatja be szerkezeti és tartalmi szempontból. Bemutatja a fogyatékossági kategóriák rendszerét, a képzési követelményeket és a módszertani hangsúlyokat, kiemelve a kompetenciaalapú értékelés és a soft skillek (puha képességek) szerepét. A javasolt kompetenciamátrix és portfóliórendszer átláthatóbb képzést, erősebb önreflexiót és nemzetközi szakmai kompatibilitást eredményezhet.
Kulcsszavak: gyógypedagógus-képzés, nemzetközi összehasonlítás, szakirányok
Downloads
Megjelent
2025-09-15
Hogyan kell idézni
Szekeres, Ágota. (2025). Gyógypedagógus-képzés egy amerikai egyetemen. Gyógypedagógiai Szemle, 53(3), 346–350. https://doi.org/10.52092/gyosze.2025.3.20
Folyóirat szám
Rovat
Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból