Hallássérült gyermekek intelligenciavizsgálata a kezdetektől napjainkig

Törekvések, módszerek, dilemmák, új utak

Szerzők

  • Judit Mészáros Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet

Kulcsszavak:

hallássérülés, intelligenciateszt, állapotmegismerés/diagnosztika

Absztrakt

Jelen tanulmány, az elmúlt mintegy száz évre visszatekintve ismerteti a hallássérült gyermekek intelligenciavizsgálatával kapcsolatos főbb kutatási eredményeket. Mindenekelőtt azokat, amelyek napjainkban is hozzájárulnak a hallássérült gyermekek intelligenciájának minél objektívebb megismeréséhez. A szerző kitér arra, hogy a populáció változása hogyan módosítja a megismerés alapvető módszertani elveit, szemléletét, valamint áttekinti a hazánkban leginkább használatos vizsgálóeljárásokat is a tárgyalt téma szempontjából.

Kulcsszavak: hallássérülés, intelligenciateszt, állapotmegismerés/diagnosztika

##submission.downloads##

Megjelent

2020-09-15

Hogyan kell idézni

Mészáros, J. (2020). Hallássérült gyermekek intelligenciavizsgálata a kezdetektől napjainkig: Törekvések, módszerek, dilemmák, új utak. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 243–253. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/7818

Folyóiratszám

Rovat

Tudományos közlemények