Egy sikeres reintegrációs folyamat a füzesabonyi Széchenyi István Katolikus Általános Iskolában
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.10Kulcsszavak:
szegregált kiscsoportos oktatás, magánellátás, útkeresés, reintegráció folyamata, szakmai kompetenciákAbsztrakt
ABSZTRAKT
Egy sikeresen megvalósított reintegrációs folyamatot, a lépéseit, nehézségeit és eredményeit mutatom be. A gyermek egy vidéki EGYMI-be járt, az autista tagozatra. 3. osztályos volt, amikor magánellátásba hozta a szülő, majd a gyermekkel való foglalkozások – és a szülőkkel való beszélgetések – során kiderült, hogy nincs „felmenő” elképzelés az iskolában a felső tagozatról.
Egy tanév alatt sikerült őt/őket motiválni arra, hogy megpróbáljunk egy más közösséget. Félve attól, hogy a felső tagozatba való integrációja túl nagy törés lenne sok változóval, ami megterhelné, abban állapodtunk meg, hogy a negyedik osztályt a füzesabonyi SZIKÁI- ban kezdi.
Segítségünkre volt a családi együttműködés minősége, az iskola befogadó szemlélete, valamint az AUTMENTOR2021 pályázat, kifejezetten a kisfiúra írva. Ezek megvalósulásáról, buktatóiról, nehézségeiről és sikereiről szeretnék beszámolni.
Kulcsszavak: szegregált kiscsoportos oktatás, magánellátás, útkeresés, reintegráció folyamata, szakmai kompetenciák