Egy sikeres reintegrációs folyamat a füzesabonyi Széchenyi István Katolikus Általános Iskolában

Szerzők

  • Teodóra Bata Széchenyi István Katolikus Általános Iskola

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.10

Kulcsszavak:

szegregált kiscsoportos oktatás, magánellátás, útkeresés, reintegráció folyamata, szakmai kompetenciák

Absztrakt

ABSZTRAKT

Egy sikeresen megvalósított reintegrációs folyamatot, a lépéseit, nehézségeit és eredményeit mutatom be. A gyermek egy vidéki EGYMI-be járt, az autista tagozatra. 3. osztályos volt, amikor magánellátásba hozta a szülő, majd a gyermekkel való foglalkozások – és a szülőkkel való beszélgetések – során kiderült, hogy nincs „felmenő” elképzelés az iskolában a felső tagozatról.

Egy tanév alatt sikerült őt/őket motiválni arra, hogy megpróbáljunk egy más közösséget. Félve attól, hogy a felső tagozatba való integrációja túl nagy törés lenne sok változóval, ami megterhelné, abban állapodtunk meg, hogy a negyedik osztályt a füzesabonyi SZIKÁI- ban kezdi.

Segítségünkre volt a családi együttműködés minősége, az iskola befogadó szemlélete, valamint az AUTMENTOR2021 pályázat, kifejezetten a kisfiúra írva. Ezek megvalósulásáról, buktatóiról, nehézségeiről és sikereiről szeretnék beszámolni.

Kulcsszavak: szegregált kiscsoportos oktatás, magánellátás, útkeresés, reintegráció folyamata, szakmai kompetenciák

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-15

Hogyan kell idézni

Bata, T. (2022). Egy sikeres reintegrációs folyamat a füzesabonyi Széchenyi István Katolikus Általános Iskolában. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 228–231. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.10

Folyóiratszám

Rovat

Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból