Innováció a könnyen érthető nyelv területén: az első magyarországi ellenőrképzés tapasztalatai

Szerzők

  • Lili Ladányi Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet https://orcid.org/0000-0001-6209-2471
  • Ágoston Magyar Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.11

Kulcsszavak:

könnyen érthető nyelv, könnyen érthetőségi ellenőr, ellenőrképzés, felnőttképzés, képzésfejlesztés

Absztrakt

ABSZTRAKT

Az értelmi sérült személyek számára hozzáférhető információ készítésének több szabályrendszere is megerősíti, hogy a könnyen érthető információ érthetőségét az információ célcsoportjába tartozó egy vagy több személynek ellenőriznie kell. (Inclusion Europe és ÉFOÉSZ, 2009)
A Szegedi Tudományegyetemen létrejött Könnyen Érthető Információs Központ (KÉIK) vezetői egy munkacsoport létrehozását követően kidolgozták a magyarországi könnyen érthetőségi ellenőrök képzési programját, és 2022 februárjában megtartották Magyarország első ellenőrképzését. Jelen beszámoló e képzés kidolgozásának és megvalósításának tapasztalatait mutatja be.

Kulcsszavak: könnyen érthető nyelv, könnyen érthetőségi ellenőr, ellenőrképzés, felnőttképzés, képzésfejlesztés

##submission.downloads##

Megjelent

2022-12-15

Hogyan kell idézni

Ladányi, L., & Magyar, Ágoston. (2022). Innováció a könnyen érthető nyelv területén: az első magyarországi ellenőrképzés tapasztalatai. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 232–234. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.11

Folyóiratszám

Rovat

Bővített összefoglalók a MAGYE konferencia szakosztályi előadásaiból

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei