Innovation in the field of easy-to-understand language: the experiences of the first Hungarian inspector training

Authors

  • Lili Ladányi University of Szeged Gyula Juhász Pedagogical Faculty Special Teacher Training Institute https://orcid.org/0000-0001-6209-2471
  • Ágoston Magyar University of Szeged Gyula Juhász Pedagogical Faculty Special Teacher Training Institute

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.11

Keywords:

könnyen érthető nyelv, könnyen érthetőségi ellenőr, ellenőrképzés, felnőttképzés, képzésfejlesztés

Abstract

ABSZTRAKT

Az értelmi sérült személyek számára hozzáférhető információ készítésének több szabályrendszere is megerősíti, hogy a könnyen érthető információ érthetőségét az információ célcsoportjába tartozó egy vagy több személynek ellenőriznie kell. (Inclusion Europe és ÉFOÉSZ, 2009)
A Szegedi Tudományegyetemen létrejött Könnyen Érthető Információs Központ (KÉIK) vezetői egy munkacsoport létrehozását követően kidolgozták a magyarországi könnyen érthetőségi ellenőrök képzési programját, és 2022 februárjában megtartották Magyarország első ellenőrképzését. Jelen beszámoló e képzés kidolgozásának és megvalósításának tapasztalatait mutatja be.

Kulcsszavak: könnyen érthető nyelv, könnyen érthetőségi ellenőr, ellenőrképzés, felnőttképzés, képzésfejlesztés

Downloads

Published

2022-12-15

How to Cite

Ladányi, L., & Magyar, Ágoston. (2022). Innovation in the field of easy-to-understand language: the experiences of the first Hungarian inspector training. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4), 232–234. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.4.11

Issue

Section

Extended abstracts from the department presentations of the MAGYE conference

Most read articles by the same author(s)