Az ADHD-specifikus evidenciaalapú támogatás keretrendszere és alapelemei

Szerzők

  • Kornélia Pongrácz ELTE Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet https://orcid.org/0000-0001-9031-588X

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.2-3.2

Kulcsszavak:

ADHD, Pszichoszociális beavatkozások, pszichoedukáció, individualizált felmérés és tervezés, viselkedésterápia, kognitív viselkedésterápia, kiegészítő eljárások

Absztrakt

ABSZTRAKT

Tanulmányomban a komprehenzív, ADHD-specifikus támogatás keretrendszerét vázolom fel és alapelemeit tekintem át, támaszkodva a jelenleg elérhető tudományos evidenciákra. A keretrendszer tartalmazza a beavatkozás főbb dimenzióit, valamint olyan módszereket és stratégiákat, amelyek alkalmazásával hatékonyan támogathatjuk gyógypedagógusként az ADHD-val élő személyeket – egyéni szükségleteik mentén – a kitűzött céljaik elérésében.

Kulcsszavak: ADHD, pszichoszociális beavatkozások, pszichoedukáció, individualizált felmérés és tervezés, viselkedésterápia, kognitív viselkedésterápia, kiegészítő eljárások

##submission.downloads##

Megjelent

2022-09-15

Hogyan kell idézni

Pongrácz, K. (2022). Az ADHD-specifikus evidenciaalapú támogatás keretrendszere és alapelemei. Gyógypedagógiai Szemle, 50(2-3), 117–127. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.2-3.2

Folyóiratszám

Rovat

Tudományos közlemények