Kihívások és megfelelések a pedagógiai szakszolgálati ellátórendszerben

Szerzők

  • Anikó Mile Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet
  • László Kiss Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelés-igazgatási Főosztály Kiemelt Figyelmet Igénylő Gyermekek, Tanulók Ügyeinek Osztálya

DOI:

https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.1.3

Kulcsszavak:

pedagógiai szakszolgálat, szervezet, szakmai jellemzők, szolgáltatásfejlesztés

Absztrakt

2013-ban gyökeresen átalakult a pedagógiai szakszolgálati ellátórendszer hazánkban. Az intézményrendszer átszervezésének szakpolitikai céljai között az állami szerepvállalás növelése mellett megjelent az ellátórendszer hatékonyabbá tétele, az egyenlő hozzáférés feltételeinek megteremtése, a területi egyenlőtlenségek kiküszöbölése, valamint a szakszolgálati munka minőségi megújulásához szükséges feltételek biztosítása, az egységes szakmai minőség támogatása.

Az addig különböző fenntartás alatt álló, többféle intézménytípusban, bizonytalan illetékességi körökkel működő szervezetek helyett egységes, tiszta profilú ellátórendszer jött létre megyei/fővárosi szerveződésű intézményekkel. Jelen tanulmány az átalakulás, a szervezeti és szakmai fejlesztés folyamatát mutatja be.

Megjelent

2022-03-15

Hogyan kell idézni

Mile, A., & Kiss, L. (2022). Kihívások és megfelelések a pedagógiai szakszolgálati ellátórendszerben. Gyógypedagógiai Szemle, 50(1.), 35–50. https://doi.org/10.52092/gyosze.2022.1.3

Folyóirat szám

Rovat

A gyógypedagógia története