Tanárjelöltek kommunikációja az IKT-osztályteremben

Tanárjelöltek kommunikációja az IKT-osztályteremben

Szerzők

  • Zsuzsa Gonda Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2016.2.2

Kulcsszavak:

IKT-osztályterem, kommunikáció, tanárjelölt, oktatási környezet

Absztrakt

A tanulmány célja a tanárjelöltek kommunikációs sajátosságának a feltérképezése olyan tanítási-tanulási folyamatok során, amelyekben infokommunikációs technológiákat (IKT) alkalmaznak. Az IKT-osztályteremre jellemző tanár-diák kommunikáció mintázatát, az oktatási környezet jellemzőit, az IKT-eszközök tanórai funkcionális alkalmazását 30 magyar szakos tanóra alapján mutatja be a szerző, amelyekről hospitálási jegyzőkönyvet készített. Az eredmények azt tükrözik, hogy az IKT-eszközök tanórai alkalmazása nem minden esetben módosítja a tanár, illetve a diákok kommunikációját, ebben sokkal inkább meghatározó a választott munkaforma és módszer. Minél többféle eszközt von be a tanárjelölt a pedagógiai munkába, annál többféle tevékenység jelenik meg az adott tanórán, és ennek segítségével a tanítási-tanulási folyamat is hatékonyabbá válik.

##submission.downloads##

Megjelent

2016. 06. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok
Loading...