Cikkajánlók olvasásra
2023
Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat Tanulmányok és Műhely rovatainak írásait ajánljuk figyelmükbe.
Olvassa el a cikkajánlókat!
Hogyan éltek a magyar kisebbségek Kárpátalján az elmúlt száz évben? Milyen nyelvi jogaik voltak? Mi jellemezte a társadalmi helyzetüket, a nyelvhasználatukat? Erről is ír az a kötet, amelyet a Szemle rovat ismertet.
Miért olvassunk fel hangosan, miért meséljünk a kisgyermekeknek? Erről szól a Tanulmányok rovat két írása.
Mekkora szerepe van a betűtípusnak egy szöveg megértésében? Ez a témája a Tanulmányok rovat egyik írásának.
Milyen elvek alapján, hogyan szervezik Etiópiában az alapfokú anyanyelvi nevelést? Erről ír a Kitekintő rovat tanulmánya.
2022
Hogyan hatnak a digitális eszközök a kisgyermekekre? Ezt is vizsgálja az a kutatócsoport, amelyet a Mozaik rovat bemutat.
Hogyan zárjuk az anyanyelvi órát? Milyen hasonlóság van az anyanyelvi órák felépítése és a beszédek retorikai szerkezete között? Ez a témája a Műhely rovat egyik írásának.
2021
Miért volt Szathmári István kiváló tanár, kitűnő tudós és nagyszerű ember? Szathmári tanár úrra emlékezik a Mozaik rovat cikke.
Miben fejlődnek az egyetemi hallgatók a Tanítsunk Magyarországért Programban? Milyen sikereik vannak a hátrányos helyzetű tanulók mentorálásában? Ez a témája a Műhely rovat egyik tanulmányának.
2020
Hol találunk módszertani ötleteket az iskolások digitális neveléséhez? Milyen jó gyakorlatokkal lehet fejleszteni a pedagógusok, a szülők és a gyermekek digitális kompetenciáját? Ebben is segít az a szakportál, amelyet a Szemle rovat bemutat.
Mit és mennyit olvasnak az időskorúak? Milyen az olvasáshoz való viszonyuk? Erre ad választ a Tanulmányok rovat egyik írása.