Online alkalmazások az anyanyelvi órán
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2013.4.4Kulcsszavak:
IKT, digitális kommunikáció, web 2.0, m-learning, anyanyelvi nevelésAbsztrakt
2013 nyarán adták hírül elsőként azt, hogy Hollandiában olyan iskolák nyílnak, ahol a diákok
egyetlen taneszköze egy iPad lesz, ám a holland példa korántsem egyedülálló. A világ számos
országában használják ezeket az eszközöket: Magyarországon az egri Eszterházy Károly Főiskola
Médiainformatikai Intézete indított módszertani kísérletet az interaktív tanulási környezet
hatásainak a megfigyelésére. A mobil-számítástechnikai eszközök robbanásszerű elterjedése, az
egyre több helyen jelen lévő internet, a mindig és mindenhol elérhetővé válás olyan változások
környezetünkben, amelyek az m-learning fogalmának bevezetését, egy új oktatási paradigma
kialakulását teszik szükségessé. A tanulmány célja az, hogy példákat mutatasson be a web 2.0
alkalmazások használatára az anyanyelvi nevelésben. A tanulmány első része az alkalmazások
előnyeit foglalja össze, majd olyan ingyenesen hozzáférhető, egyszerűen kezelhető applikációkat
mutat be, amelyek jól használhatók az anyanyelvi órákon különféle munkaformákban és
számítástechnikai eszközökön.