Játékalapú tanulás és anyanyelvi nevelés az alsófokú pedagógusképzésben

Játékalapú tanulás és anyanyelvi nevelés az alsófokú pedagógusképzésben

Szerzők

  • Dóra Boronkai Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2022.3.3

Kulcsszavak:

játékalapú tanulás, motiváció, kompetenciafejlesztés, anyanyelvi nevelés

Absztrakt

A játékot a tanulási folyamatban már régóta felhasználja a pedagógia, napjainkban azonban egyre inkább megjelenik az a törekvés, hogy a teljes tanulási folyamat játékalapúvá váljon a különböző tantárgyak, így az anyanyelv oktatásában is. A játékalapú tanulás akár offline, akár online környezetben megvalósuló típusai a tantárgyakon átívelő jellegük miatt egyidejűleg alkalmasak a különböző keresztkompetenciák, például a szövegértés és a szövegalkotás fejlesztésére is. Ezek a tevékenységek nemcsak érdekesebbé teszik a tananyagot, hanem a diákok tanulási kedvét és eredményességét is fokozzák, így az új generációk motiválására is alkalmasak. A tanulmány a játékalapú tanulás módszertanának áttekintése után példákat mutat be arra, hogy az egyes típusokat hogyan lehet felhasználni az anyanyelvi nevelésben, és a gamifikált értékelési rendszer hogyan alkalmazható a pedagógiai gyakorlatban.

##submission.downloads##

Megjelent

2022. 09. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...