„Média-szöveg-értés”. Újmédia az anyanyelvtanításban

„Média-szöveg-értés”. Újmédia az anyanyelvtanításban

Szerzők

  • Dóra Boronkai Pécsi Tudományegyetem, Szekszárd, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2017.2.5

Kulcsszavak:

újmédia, szövegalkotás, digitális kompetencia, médiaszöveg, Z generáció

Absztrakt

A tanulmány a pedagógusok módszertani kultúrájának megújításához kapcsolódóan az újmédia felhasználási lehetőségeinek a bemutatására törekszik. Az elméleti bevezetésben kitér a generációk közötti különbségekre, és röviden áttekinti az újmédia értelmezési lehetőségeit. Az újmédia tartalom-előállító, tartalomszervező szerepét fontosnak tartva olyan feladatokat mutat be, amelyek alkalmasak a különböző narrációs technikák elsajátítására. Célja, hogy a digitális generáció számára motiváló erővel bíró, egyszerű technológiai alapokon nyugvó ötleteket adjon, elsősorban az anyanyelvtanítás számára. A saját készítésű feladatok főként médiaszövegekhez kapcsolódnak, közülük több online felületen elérhető. Közös jellemzőjük a játékosság, a vizualitás és a kreativitás, fejlesztik a szövegértési és a szövegalkotási kompetenciát, a vizuális és a verbális információk együttes értelmezésének a képességét és a problémamegoldó gondolkodást.

##submission.downloads##

Megjelent

2017. 06. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...