A tanórai feleletek a tanári kérdés és a tanulói válasz szerveződésének tükrében

A tanórai feleletek a tanári kérdés és a tanulói válasz szerveződésének tükrében

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2025.3.2

Kulcsszavak:

nyelvtudomány, diskurzuselemzés, anyanyelv-pedagógia, tanórai felelet, tanári kérdés, tanulói válasz

Absztrakt

A jelen munka a tanári kérdéseknek a tanulók véleménykifejtésére gyakorolt hatását vizsgálja
az osztálytermi kommunikációban. A diskurzuskutatás a tanároknak a középiskolások szóbeli
feleltetése során feltett kérdéseit a gondolkodás szintjeihez kapcsolódóan csoportosítja, és
kategorizálja a diákoknak a kérdésekre adott válaszait. A helyes válaszokat tovább elemzi az
időtartam, a szóelőfordulások és a grammatikai-szintaktikai szerkesztettségük, valamint a
megakadások alapján. A kutatás eredményei nemcsak a szóbeli feleltetés szükségességére,
hanem a feleltetés során felteendő kérdések típusainak a megválasztására is felhívják a figyelmet.

##submission.downloads##

Megjelent

2025. 08. 31.

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Loading...