Kommunikációs jellemzők tizenévesek kötött témájú képleírásában
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2021.4.2Kulcsszavak:
képleírás, képi információk jellemzése, témakifejtési szempontok, type token index, félreproduktív szövegalkotásAbsztrakt
A magyar nyelvű diákok kommunikációjáról nemcsak tapasztalati alapon, de kísérleti úton is sok mindent lehet már tudni. A jelen vizsgálat újszerűségét az adja, hogy egy speciális kommunikációs helyzetben, az idegen nyelvi érettségi vizsga feladattípusának megfelelő beszédszituációban méri fel a diákok kommunikációjának jellegzetességeit. A tanulmány így a képi stimulusú, félreproduktív szövegalkotás sajátosságait elemzi szegmentális szinten, középiskolások körében. A kapott eredmények rámutatnak arra, hogy a közoktatásban, még a középiskolában is szükség van a szóbeli kommunikáció tervszerű, tudatos alakítására részben az anyanyelvi kommunikációs kompetencia, részben az idegen nyelvi kommunikációs kompetencia fejlesztéséhez.
##submission.downloads##
Megjelent
2021. 12. 31.
Folyóiratszám
Rovat
Tanulmányok