Kommunikációs jellemzők tizenévesek kötött témájú képleírásában

Kommunikációs jellemzők tizenévesek kötött témájú képleírásában

Szerzők

  • Laczkó Mária ÉSZC Eötvös József Technikum, Gyál, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2021.4.2

Kulcsszavak:

képleírás, képi információk jellemzése, témakifejtési szempontok, type token index, félreproduktív szövegalkotás

Absztrakt

A magyar nyelvű diákok kommunikációjáról nemcsak tapasztalati alapon, de kísérleti úton is sok mindent lehet már tudni. A jelen vizsgálat újszerűségét az adja, hogy egy speciális kommunikációs helyzetben, az idegen nyelvi érettségi vizsga feladattípusának megfelelő beszédszituációban méri fel a diákok kommunikációjának jellegzetességeit. A tanulmány így a képi stimulusú, félreproduktív szövegalkotás sajátosságait elemzi szegmentális szinten, középiskolások körében. A kapott eredmények rámutatnak arra, hogy a közoktatásban, még a középiskolában is szükség van a szóbeli kommunikáció tervszerű, tudatos alakítására részben az anyanyelvi kommunikációs kompetencia, részben az idegen nyelvi kommunikációs kompetencia fejlesztéséhez.

##submission.downloads##

Megjelent

2021. 12. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok
Loading...