Papírszínház – egy lehetséges eszköz az írásbeli szövegalkotás tanításában

Papírszínház – egy lehetséges eszköz az írásbeli szövegalkotás tanításában

Szerzők

  • Anett Csilla Lovas Tokaj-Hegyalja Egyetem, Sárospatak, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2022.3.5

Kulcsszavak:

szövegalkotás, alfa-generáció, vizualitás, multimediális szöveg, papírszínház

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy áttekintse a jelenkori alsó tagozatos fogalmazástanítás tevékenységrendszerét, az abban rejlő kihívásokat, és újszerű módszertani javaslatokat nyújtson az írásbeli szövegalkotás fejlesztéséhez. A papírszínház mint sajátos mesélési mód az alfa-generációs gyerekek számára is vonzó lehet, a pedagógusok pedig az igényes, részletgazdag papírszínházas képek segítségével különféle szövegtervezéssel vagy -szerkesztéssel kapcsolatos gyakorlatokat kínálhatnak fel az anyanyelvi órákon. A tanulmányban ismertetett módszertani javaslatok elsősorban a hagyományosabb frontális osztálymunkába integrálhatók, céljuk azonban nem a tananyag reprodukálása, hanem a fantázia felébresztésére, a kreatív gondolkodásra történő bátorítás. A képek inspirálta szövegalkotás számos területen fejlesztő hatással lehet: a fantázia gazdagításában, a belső képalkotás fejlesztésében, a nyelvi kifejezőkészség finomításában, a gondolkodás komplexebbé tételében.

##submission.downloads##

Megjelent

2022. 09. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...