A szövegértés és a szövegalkotás fejlesztése az irodalomórákon

A szövegértés és a szövegalkotás fejlesztése az irodalomórákon

Szerzők

  • Magdolna Bernáth Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, Szeged, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2016.4.5

Kulcsszavak:

szövegértés, szövegalkotás, kooperatív munka

Absztrakt

A tanulmány a szövegértés-szövegalkotás fejlesztésének gyakorlati megvalósítását mutatja be Wass Albert Tavak könyve és Erdők könyve című mesegyűjteménye alapján az általános iskola 5. osztályos tanulói számára. A szövegértés-szövegalkotás fejlesztését konkrét példák szemléltetik a könyv szemelvényeihez kapcsolódva. A feladatok előkészítését a tanórákon képi-zenei ráhangolódás előzi meg a klasszikus alkotásokból ugyanúgy, mint a modern művészetből vett példákkal. A kooperatív munkaformában feldolgozott Tavak könyve és Erdők könyve lehetőséget teremt a különféle kompetenciák fejlesztésére. A szóbeli és írásbeli feladatok elősegítik az élményközpontú szövegértés és szövegszerkesztés fejlesztését. A játékosság elvével összhangban a drámajátékok folyamatos alkalmazása segíti a process reading megvalósulását. 

##submission.downloads##

Megjelent

2016. 12. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...