Dialektusok és modernitás: új módszerekkel a nyelvjárásokról az iskolában

Dialektusok és modernitás: új módszerekkel a nyelvjárásokról az iskolában

Szerzők

  • Andrea Parapatics Pannon Egyetem, Veszprém, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2019.1.4

Kulcsszavak:

nyelvjárás, attitűd, szociolingvisztikai szemlélet, tanulói portfólió, e-portfólió

Absztrakt

A tanulmány egy, a „digitális bennszülöttek” igényeihez igazodó tanítási ötletet ismertet a nyelvjárástan témakör iskolai, tanórán kívüli feldolgozásához. Elsőként bemutatja a témakör tanításával kapcsolatos nehézségeket és feladatokat. Ezt követően a tanulói portfólió készítési szakaszaira építve a dialektusokkal foglalkozó portfólió céljait, a tervezésével, előkészítésével, a visszajelzésekkel és az értékeléssel kapcsolatos megfontolásokat veszi számba. A tanulóknak kiosztható letölthető vázlat tartalmazza a feladatokat és az értékelés szempontjait illető javaslatokat. A tanulmány a tanulói portfólió digitális környezetben való alkalmazási lehetőségeinek a bemutatásával, az e-portfóliók létrehozásához fejlesztett applikációk és weblapok számbavételével zárul, amelyek természetesen bármilyen más iskolai tananyag feldolgozásához is hatékonyan használhatók.

##submission.downloads##

Megjelent

2019. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...