Az olvasási attitűd kutatása Mathewson modellje alapján

Az olvasási attitűd kutatása Mathewson modellje alapján

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2013.2.3

Kulcsszavak:

olvasási teljesítmény, olvasási attitűd, nemek közötti különbségek, modell, moderáló változók

Absztrakt

A tanulmány a fiatalok körében világszerte tapasztalható csökkenő olvasási kedvre és az olvasási
teljesítmények nemek közötti különbségeire hívja fel a figyelmet. A nemzetközi mérések eredményei
szerint a lányok jobban olvasnak, mint a fiúk. A tanulmány az olvasási teljesítmény és az olvasási
attitűd összefüggéseit vizsgálja, az attitűdöt mint a teljesítmény hátterében álló magyarázó
változót elemzi. Bemutatja Mathewson olvasásiattitűd-modelljét, amelynek segítségével az
attitűd minden aspektusát figyelembe véve, a moderáló tényezők kontrollálásával az attitűd mind
jobban megismerhető, fejlődésének segítése tudatosabb pedagógiai tevékenységgé szervezhető.
A modell alapján az olvasási attitűd kvantitatív és kvalitatív kutatása is lehetséges és indokolt
lehet. A tanulmány a mode

##submission.downloads##

Megjelent

2013. 06. 30.

Folyóirat szám

Rovat

Műhely

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Loading...