Mentori kompetenciák és óraelemzés

Mentori kompetenciák és óraelemzés

Szerzők

  • Éva Major Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, Magyarország
  • Éva Szabó Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, Magyarország
  • Ágnes Antalné Szabó Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2016.1.4

Kulcsszavak:

tanárképzés, szakmai gyakorlat, mentorálás, mentori kompetenciák, óraelemzés

Absztrakt

A tanulmány témája a tanárjelölt hallgatók szakmai gyakorlatát támogató mentorok kompetenciáinak a megfigyelése óralátogatás alapján. Az osztatlan rendszerű tanárképzésben az egyéves szakmai gyakorlat előkészítése és megszervezése nagy kihívás a tanárképzési szakemberek számára. A felkészülés része a hallgatók iskolai munkáját mentoráló tanárok óráinak a meglátogatása és elemzése, valamint megbízásuk az új feladatra. A tanulmány első része a mentorrá váláshoz szükséges alapvető és speciális mentori kompetenciákat tekinti át. Részletesen foglalkozik az utóbbiakkal, megkülönböztetve a kezdő és a gyakorlott mentor kompetenciáit. A tanulmány második része összefoglalja a mentorálás és az óramegfigyelés főbb alapelveit, és bemutatja a mentoroknál szervezett óralátogatások ajánlott forgatókönyvét. Részletesen leírja az óra előtti egyeztetés, az óramegfigyelés és az órát követő megbeszélés javasolt menetét. A cikk segítséget nyújthat nemcsak a mentorok óráinak az elemzéséhez, hanem az iskolai munkaközösségekben szervezett óralátogatásokhoz is.

##submission.downloads##

Megjelent

2016. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...