Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra

Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra

Szerzők

  • Andl Helga Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Magyarország
  • Arató Ferenc Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Magyarország
  • Orsós Anna Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Magyarország
  • Varga Aranka Pécsi Tudományegyetem, Pécs, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2021.1.4

Kulcsszavak:

mentorálás, hátrányos helyzet, kompetencia, reflexió

Absztrakt

A Pécsi Tudományegyetem is bekapcsolódott a Tanítsunk Magyarországért! mentorprogram lebonyolításába. A program során egyetemi hallgatók mentorálnak hátrányos helyzetű települések kisiskoláiban tanuló felsős diákokat – a továbbtanulásra ösztönözve őket. Jelen tanulmány hallgatói reflexiós dokumentumokra épülő tartalomelemzéssel azt vizsgálja, hogy a mentori szerepvállalás, a nehéz helyzetű diákok mentorálása milyen hatással van az egyetemistákra. Vannak-e olyan hozadékai a programnak, amelyek bármely szakos, köztük a tanárszakos hallgatók számára is pozitívumokat hordoznak? Négy aspektusból elemzi a hallgatók tapasztalatait: a célok és a tapasztalat összevetése, a mentorálás és a sikeresség értelmezése, a felmerülő dilemmák és a kérdések megfogalmazása, valamint az érzelmi intelligencia elemeit érintő önreflexió változásai.

##submission.downloads##

Megjelent

2021. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...