Így fejlődünk MI - A Tanítsunk Magyarországért! program hatása az egyetemi hallgatókra
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2021.1.4Kulcsszavak:
mentorálás, hátrányos helyzet, kompetencia, reflexióAbsztrakt
A Pécsi Tudományegyetem is bekapcsolódott a Tanítsunk Magyarországért! mentorprogram lebonyolításába. A program során egyetemi hallgatók mentorálnak hátrányos helyzetű települések kisiskoláiban tanuló felsős diákokat – a továbbtanulásra ösztönözve őket. Jelen tanulmány hallgatói reflexiós dokumentumokra épülő tartalomelemzéssel azt vizsgálja, hogy a mentori szerepvállalás, a nehéz helyzetű diákok mentorálása milyen hatással van az egyetemistákra. Vannak-e olyan hozadékai a programnak, amelyek bármely szakos, köztük a tanárszakos hallgatók számára is pozitívumokat hordoznak? Négy aspektusból elemzi a hallgatók tapasztalatait: a célok és a tapasztalat összevetése, a mentorálás és a sikeresség értelmezése, a felmerülő dilemmák és a kérdések megfogalmazása, valamint az érzelmi intelligencia elemeit érintő önreflexió változásai.