Motiváció ösztöndíjprogram – Egy szövegértést fejlesztő mentorprogram koncepciója és tapasztalatai

Motiváció ösztöndíjprogram – Egy szövegértést fejlesztő mentorprogram koncepciója és tapasztalatai

Szerzők

  • Veronika Kiss Pontus Közhasznú Egyesület, Bátonyterenye, Magyarország
  • Péter Endre Csempesz Pontus Közhasznú Egyesület, Bátonyterenye, Magyarország
  • József Balázs Fejes Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2015.1.4

Kulcsszavak:

szövegértés-fejlesztés, olvasási stratégiák, olvasási motiváció, mentorálás, hátrányos helyzet

Absztrakt

A tanulmány ismerteti a Motiváció ösztöndíjprogram koncepcióját és megvalósulásának kereteit,
valamint összegzi a fontosabb tapasztalatait. A kezdeményezés 7–11. évfolyamos, halmozottan
hátrányos helyzetű tanulók mentorálásának, szövegértésük fejlesztésének az érdekében
szerveződött. A mentori feladatokat pedagógusjelöltek, segítő hivatásra készülő hallgatók
és pályakezdő pedagógusok látták el. Az írás részletezi, hogy a szövegértés fejlesztése miért
lehet kiemelt jelentőségű az oktatási hátrányok kompenzálásában. Egy konkrét példán keresztül
bemutatja, hogy e program keretei között hogyan valósult meg ez a fejlesztés a gyakorlatban, mintát
kínálva ezzel hasonló célú projektek megvalósításához. Végül az eredményesség megítélésének
lehetőségeit és nehézségeit tekinti át.

##submission.downloads##

Megjelent

2015. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Loading...