A Narrative Assessment Protocol módszertanának adaptálási lehetőségei a magyar nyelvre

A Narrative Assessment Protocol módszertanának adaptálási lehetőségei a magyar nyelvre

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2024.1.2

Kulcsszavak:

narratív készség, Narrative Assessment Protocol, óvodáskor, makroszerkezet

Absztrakt

A narratív készség vizsgálatára a nemzetközi szakirodalomban számos példa található, ennek ellenére magyar nyelven még nem áll rendelkezésre ilyen mérőeljárás. A tanulmány az angol nyelvű, narratív készséget mérő Narrative Assessment Protocol pontozási rendszerének magyar nyelvű adaptálását mutatja be. Az angol nyelvű protokoll módszertanát követő vizsgálatban 48 óvodás (3–6 évesek) vett rész. A kísérlet elemzési szempontjai között az elmesélt történetek struktúrájának, kronológiájának, időbeliségének a vizsgálata és a történetegységek elemzése szerepelt. Az eredmények alapján elmondható, hogy a Narrative Assessment Protocol makroszerkezetre vonatkozó szempontjai jól használhatók magyar nyelven is.

##submission.downloads##

Megjelent

2024-03-31

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok
Loading...