Diskurzusszervező elemek a diákesszékben
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2018.1.3Kulcsszavak:
diákesszék, diskurzusszervező elemek, fogalmazástanítás, magyar nyelv és irodalom, az idegennyelv-tanítás tapasztalataiAbsztrakt
A tanulmány, amely a 2017-es Újvidéki Egyetemi Nyelvészeti Napokon elhangzott előadás szerkesztett változata, a diskurzusszervező elemek előfordulását vizsgálja egy vajdasági nyelvi gimnázium diákjainak szövegalkotási feladataiban (érettségi esszéiben). Fő kérdései: milyen funkcióban fordulnak elő ezek az elemek, illetve mit eredményez a hiányuk. Célja az elemzett példák segítségével rámutatni arra, hogy a vizsgált nyelvi elemeknek a metapragmatikai tudatosság jelölőiként fontosabb szerepet kellene betölteniük a szövegalkotás tanításában, ezzel is növelve a szöveg meggyőző erejét és fokozva a szövegalkotó tudatosságát. A tanulmány a gyakorlati alkalmazás lehetőségeit az idegennyelv-tanítás tapasztalatainak a tükrében tekinti át.
##submission.downloads##
Megjelent
2018. 03. 31.
Folyóiratszám
Rovat
Műhely