Diskurzusszervező elemek a diákesszékben

Diskurzusszervező elemek a diákesszékben

Szerzők

  • Piroska Tolnai Varga Kosztolányi Dezső Tehetséggondozó Gimnázium, Szabadka, Szerbia

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2018.1.3

Kulcsszavak:

diákesszék, diskurzusszervező elemek, fogalmazástanítás, magyar nyelv és irodalom, az idegennyelv-tanítás tapasztalatai

Absztrakt

A tanulmány, amely a 2017-es Újvidéki Egyetemi Nyelvészeti Napokon elhangzott előadás szerkesztett változata, a diskurzusszervező elemek előfordulását vizsgálja egy vajdasági nyelvi gimnázium diákjainak szövegalkotási feladataiban (érettségi esszéiben). Fő kérdései: milyen funkcióban fordulnak elő ezek az elemek, illetve mit eredményez a hiányuk. Célja az elemzett példák segítségével rámutatni arra, hogy a vizsgált nyelvi elemeknek a metapragmatikai tudatosság jelölőiként fontosabb szerepet kellene betölteniük a szövegalkotás tanításában, ezzel is növelve a szöveg meggyőző erejét és fokozva a szövegalkotó tudatosságát. A tanulmány a gyakorlati alkalmazás lehetőségeit az idegennyelv-tanítás tapasztalatainak a tükrében tekinti át.

##submission.downloads##

Megjelent

2018. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...