Erőszakmentes kommunikáció a tanórán

Erőszakmentes kommunikáció a tanórán

Szerzők

  • Ágota Kovács Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakgimnázium, Budapest, Magyarország; Keleti István Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnázium, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2020.1.4

Kulcsszavak:

erőszakmentes kommunikáció, középiskola, konfliktuskezelés

Absztrakt

A gyermekek személyiségfejlődésére különösen hátráltató hatással van a verbálisan agresszív légkör. Az iskola az egyik olyan hely, ahol a gyerekek a legtöbb időt töltik, így ez az intézmény befolyásolja leginkább a diákok jellemfejlődését. Ezért döntő szerepe van annak, hogy tanárként hogyan kommunikálunk, miként oldjuk meg a konfliktusokat a diákokkal, és ezáltal milyen mintát adunk nekik a felnőtt, érzelmileg intelligens beszédmódról. Létfontosságú, hogy az olyan családokból érkező gyermekek, akik ezt a mintát otthon nem kapták meg, az oktatásban új kommunikációs eszközökhöz jussanak. Ezt igyekszik támogatni annak a tréningnek a bemutatása, amely az erőszakmentes kommunikáció alapjait ismerteti meg a saját élményű tanulás segítségével egy csoportnyi kamasz gyerekkel. A bemutatott gyakorlatok kipróbálása hozzájárulhat ahhoz, hogy az osztályban egy konfliktusokat eredményesen kezelni tudó és egymással együttműködő közeg jöjjön létre.

##submission.downloads##

Megjelent

2020. 03. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...