Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán

Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán

Szerzők

  • Dániel Lóránd Keszy-Harmath BGSzC Budai Középiskolája, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2018.3.3

Kulcsszavak:

A Tanár, empirikus vizsgálat, gordoni közléssorompók és én-közlések, asszertív kommunikáció

Absztrakt

A tanulmány A Tanár című szórakoztató filmsorozat pedagógus és tanuló közötti diskurzusait elemzi Thomas Gordon amerikai pszichológus modellje alapján, amely a sikeres tanári kommunikáció fontos elemeit mutatja be. A vizsgálat célja a népszerű filmsorozat első évadában szereplő egyes jelenetek rögzítése után a bennük található gordoni közléssorompók és én-közlések bemutatása. A tanulmány azt kutatja, hogy a vizsgált társalgásokban mennyire valósul meg az asszertív kommunikáció a két főszereplő karaktereinek a megnyilvánulásai során. Bemutatja továbbá, hogy a filmsorozat által sugallt kép mennyire felel meg a mai magyar valóságnak a tanítási módszerek, az iskola adottságai, felszereltsége, a tanárok személyisége tekintetében.

##submission.downloads##

Megjelent

2018. 09. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...