Empirikus vizsgálatok A Tanár című televíziós sorozat kapcsán
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2018.3.3Kulcsszavak:
A Tanár, empirikus vizsgálat, gordoni közléssorompók és én-közlések, asszertív kommunikációAbsztrakt
A tanulmány A Tanár című szórakoztató filmsorozat pedagógus és tanuló közötti diskurzusait elemzi Thomas Gordon amerikai pszichológus modellje alapján, amely a sikeres tanári kommunikáció fontos elemeit mutatja be. A vizsgálat célja a népszerű filmsorozat első évadában szereplő egyes jelenetek rögzítése után a bennük található gordoni közléssorompók és én-közlések bemutatása. A tanulmány azt kutatja, hogy a vizsgált társalgásokban mennyire valósul meg az asszertív kommunikáció a két főszereplő karaktereinek a megnyilvánulásai során. Bemutatja továbbá, hogy a filmsorozat által sugallt kép mennyire felel meg a mai magyar valóságnak a tanítási módszerek, az iskola adottságai, felszereltsége, a tanárok személyisége tekintetében.
##submission.downloads##
Megjelent
2018. 09. 30.
Folyóiratszám
Rovat
Műhely