Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2023.1.4Kulcsszavak:
jelenléti és digitális munkarend, IKT-eszközökkel támogatott tanulási folyamat, jó gyakorlatokAbsztrakt
Több mint húsz éve jelentek meg az első számítógépek a hazai iskolákban, majd tíz évvel később az internet is hódítani kezdett. Azóta lehet tudni, hogy az új technika és a vele járó tartalom új módszereket, új pedagógiai szemléletet követel. Mára a köznevelés kiemelt feladatává vált az infokommunikációs technológiák használatának az elsajátíttatása, a tanulók felkészítése az információs társadalom lehetőségeinek a kihasználására. Az ok kettős. Az egyik, hogy az IKT-eszközök oktatási felhasználásának az alapja a munkaerőpiac azon elvárása, amelyet az ott már általánossá vált IKT-alkalmazások generálnak. A másik, hogy a PISA-mérés háttérkérdőíveinek elemzései rámutattak, hogy azok a tanulók érnek el jobb eredményt a méréseken, akik IKT-eszközöket használnak a tanulási folyamatukhoz. Jelen tanulmány úgy helyezi tágabb kontextusba a címben megjelölt témát, hogy közben konkrét fogódzókat nyújt a magyartanároknak az IKT-val támogatott osztálytermi gyakorlathoz.