Vizualitás és kollaboráció az anyanyelvi órán
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2021.2.4Kulcsszavak:
digitális olvasás, online kollaboráció, jegyzetelés, grafikus szervezőkAbsztrakt
A dolgozat az iskolai kollaboráció és a vizualitás összekapcsolhatóságát mutatja be online szerkesztőprogramokkal elkészíthető, az anyanyelvi órán használható gyakorlatokon és ezek alkalmazhatóságán keresztül. Az elméleti keretet a tanórai és tanórán kívüli, valamint az online, illetve offline kollaboráció jellemzése és különféle grafikus szervezők (fogalmi és gondolattérképek, táblázatok, infografikák) elméleti bemutatása adja. Az elméleti összefoglalót különböző online szerkesztőprogramokkal (Canva, Linoit, Realtimeboard) létrehozott mintafeladatok és az ezekhez kapcsolódó módszertani megjegyzések, gyakorlati tanácsok követik, amelyek a gyakorló pedagógusok módszertani eszköztárának a bővítését szolgálják, különös tekintettel a tanulói együttműködést igénylő, csoportos munkaformára épülő tanórai tevékenységekre.