IKT-eszközökkel támogatott anyanyelvi nevelés

IKT-eszközökkel támogatott anyanyelvi nevelés

Szerzők

  • Alexandra Filó Pannon Egyetem, Veszprém, Magyarország
  • Melinda Vígh-Szabó Pannon Egyetem, Veszprém, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2019.4.3

Kulcsszavak:

IKT-eszközök, magyar nyelvtan, tanári és tanulói digitális kompetencia

Absztrakt

Napjainkban a digitális kultúra új környezetet teremtett az iskolákban is. Az intézmények nagy szerepet játszanak a digitális kompetencia kialakításában. Ebbe beletartozik az intézmények informatikai eszközökkel való ellátottsága, a korszerű eszközhasználat, a pedagógusszerep szükséges változása, a tananyag tartalmához igazodó módszerek kiválasztása és alkalmazása is. Felmérésekből tudjuk, hogy összefüggés mutatható ki az informatikai infrastruktúra fejlesztése és a tudáseredmények hatékonyságának a növekedése között. A 21. század diákjainak a digitális eszközök használata már magától értetődő, így érdemes ezek motivációs erejére építeni. A tanulmány az anyanyelvi órákon is használható IKT-eszközökből és programokból mutat be néhány jól adaptálható példát, amelyek hatodik osztályban segíthetik a tudás rendszerezését, bővítését, illetve pedagógusokat szólaltat meg az eszközhasználattal kapcsolatban.

##submission.downloads##

Megjelent

2019. 12. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...