Az értékelés és a vizsga motiváló ereje

Az értékelés és a vizsga motiváló ereje

Szerzők

  • Márta Tuba Érdi Gárdonyi Géza Általános Iskola és Gimnázium, Érd, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2020.3.3

Kulcsszavak:

középszintű érettségi vizsga, írásbeli vizsgakészségek, motiváció

Absztrakt

A tanulmány egy Pest megyei gimnázium két egymást követő tanévében érettségizett osztályának teljesítményét hasonlítja össze a magyar nyelv és irodalom tantárgyból. A vizsgálat az intézményi pedagógiai gyakorlatból indult ki, a tanulók teljesítményét a központi középszintű érettségi feladatlapokkal mérte. A tanulmány bemutatja, hogy a szerző milyen meglévő lehetőségeket használt ki a vizsgafelkészítésben, és melyeket változtatott meg az osztály igényeihez igazodva. A felmérés célja az volt, hogy bemutassa, egyrészt a gyakoribb méréssel, másrészt a témazáró dolgozatok rendszeres szöveges értékelésével, harmadrészt az anyanyelvi tanórai munka megváltoztatásával hogyan lehet többféleképpen motiválni a tanulókat a jobb eredmény elérésére. A tanulmány azt is érinti, hogyan befolyásolták az eredeti célkitűzés elérését a 2020. márciustól megváltozott oktatási feltételek.

##submission.downloads##

Megjelent

2020. 09. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...