A Z generáció fejlesztésének lehetőségei – alternatív módszerek a közoktatásban
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2015.4.1Kulcsszavak:
közoktatás, Z generáció, csoportdinamika, tanácsadás, coaching, tréningAbsztrakt
A Z generáció fejlődési, szocializálódási sajátosságai – az információs technológiai eszközök
fejlődésével párhuzamosan – meghatározó eltéréseket mutatnak a korábbi generációkhoz képest.
Az 1995 és 2009 között született fiatalok életének szerves részét képezik a különböző IT-eszközök,
amelyek hatással vannak/voltak a világlátásuk, valóságészlelésük kialakítására. A tanulmány
a Z generáció vizsgálatának eredményeit felhasználva olyan képzési, fejlesztési módszerek
adaptálására tesz javaslatot – alapul véve a gazdasági szektorban alkalmazott interaktív,
résztvevői aktivitásra épülő képzési formákat –, amelyek megfelelnek ezen generáció igényeinek.
Az elemzés célja, hogy összefoglaló képet adjon az egyes módszerekről, és rávilágítson ezek
felhasználási lehetőségeire a közoktatásban.