A siket közösség és a magyar jelnyelv megjelenése az anyanyelvi órákon

A siket közösség és a magyar jelnyelv megjelenése az anyanyelvi órákon

Szerzők

  • Julianna Bokor MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2016.3.4

Kulcsszavak:

siketek, jelnyelv, oktatás, tévhitek, társadalmi integráció

Absztrakt

Magyarországon közel 30 éve kezdődtek meg a siket közösségre és a magyar jelnyelvre vonatkozó nyelvészeti kutatások. Ennek ellenére a laikusok körében továbbra is számos tévhit él ezzel a nyelvi kisebbséggel kapcsolatban. A tévhitek eloszlatását érdemes minél korábban elkezdeni, amelyhez kiváló terepet biztosít az iskolai színtér. Jelen tanulmány olyan oktatásba beépíthető tananyagokat, feladatokat ismertet, amelyek elsődleges célcsoportjai a többségi általános és középiskolák 5−12. évfolyamán tanuló diákok, illetve az őket tanító pedagógusok. A tanulmány alapvető célja az ismeretbővítés, valamint a közösséggel kapcsolatos pozitív attitűd kialakítása a társadalmi integráció megvalósulása érdekében.

##submission.downloads##

Megjelent

2016. 09. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...