A siket közösség és a magyar jelnyelv megjelenése az anyanyelvi órákon
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2016.3.4Kulcsszavak:
siketek, jelnyelv, oktatás, tévhitek, társadalmi integrációAbsztrakt
Magyarországon közel 30 éve kezdődtek meg a siket közösségre és a magyar jelnyelvre vonatkozó nyelvészeti kutatások. Ennek ellenére a laikusok körében továbbra is számos tévhit él ezzel a nyelvi kisebbséggel kapcsolatban. A tévhitek eloszlatását érdemes minél korábban elkezdeni, amelyhez kiváló terepet biztosít az iskolai színtér. Jelen tanulmány olyan oktatásba beépíthető tananyagokat, feladatokat ismertet, amelyek elsődleges célcsoportjai a többségi általános és középiskolák 5−12. évfolyamán tanuló diákok, illetve az őket tanító pedagógusok. A tanulmány alapvető célja az ismeretbővítés, valamint a közösséggel kapcsolatos pozitív attitűd kialakítása a társadalmi integráció megvalósulása érdekében.
##submission.downloads##
Megjelent
2016. 09. 30.
Folyóiratszám
Rovat
Műhely