Módszertani ötletek a szleng tanításához

Módszertani ötletek a szleng tanításához

Szerzők

  • Zsolt Hollóy Budapest VI. Kerületi Szinyei Merse Pál Gimnázium, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2018.4.5

Kulcsszavak:

szleng, szlengtanítás, módszertan, óravázlat

Absztrakt

A szociolingvisztikai szemléletnek köszönhetően az anyanyelvi tanórákon egyre hangsúlyosabb szerepet kap a köznyelvtől eltérő nyelvváltozatok tanítása is. Ennek a tendenciának a következtében a diákok megismerhetik az általuk mindennap használt, egyéb nyelvváltozatokhoz kapcsolódó elméleteket, valamint tudatosíthatják ezek használatát. A területi és a társadalmi nyelvváltozatok megismerése elengedhetetlen az anyanyelvről alkotott átfogó és pozitív szemlélet kialakulásához. A társadalmi nyelvváltozatok egyik legkülönlegesebb része a szleng, amelynek kutatása és tanítása kihívást jelent összetett, szinte megfoghatatlan jellege miatt. A tanulmány e nyelvváltozat tanításához szolgál elméleti háttérrel, illetve kipróbált gyakorlati ötletekkel, tanácsokkal, lehetőségekkel.

##submission.downloads##

Megjelent

2018. 12. 31.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...