A spontán beszéd fejlesztése az interaktív tábla segítségével

A spontán beszéd fejlesztése az interaktív tábla segítségével

Szerzők

  • Frida Oláh Losonci Téri Általános Iskola, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2018.3.4

Kulcsszavak:

interaktív tábla, IKT, spontán beszéd, kommunikáció

Absztrakt

Napjainkban egyre népszerűbb az IKT használata az oktatásban, ami nem meglepő, hiszen ezek az eszközök a mindennapokban is nagy szerepet játszanak. A világban tapasztalt változások hatással vannak a tanulókra is, ezért pedagógusként érdemes megfontolni az új eszközök és módszerek használatát. A tanulmány bemutatja, miért, hogyan és mire érdemes használni az IKT-t az iskolában, továbbá általános iskolásoknak szánt, interaktív táblára, valamint a diákok saját eszközeire tervezett feladatokat ismertet. Ezek a feladatok észrevétlenül segítik a tanulók spontán beszédfejlődését, miközben a magyar nyelv és irodalom tárgy tananyagát is magukban foglalják. Emellett könnyen beilleszthetők a mindennapi pedagógiai gyakorlatba, és többségük a kooperációs készséget is fejleszti. Motiváló hatásuk sem elhanyagolandó, hiszen a tanulók szívesebben dolgoznak azokon az órákon, amelyeken IKT-eszközöket használhatnak.

##submission.downloads##

Megjelent

2018. 09. 30.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely
Loading...