Kutatási eredményekre épülő pedagógiai módszertan az olvasástanításban

Kutatási eredményekre épülő pedagógiai módszertan az olvasástanításban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2023.1.3

Kulcsszavak:

olvasástanítás, prevenció, folyamat

Absztrakt

Az olvasástanítás történeti és módszertani vonatkozásairól jelentős számú és magas szintű hazai és nemzetközi szakirodalom áll a szakemberek rendelkezésére. A pedagógiai gyakorlatban azonban az olvasáskutatási eredmények hasznosulása gyakran nem kézzelfogható, pedig a legkorszerűbb tudományos megállapítások figyelembevételének és gyakorlati alkalmazásának meg kellene előznie az olvasási problémák kialakulásának kezelését. A tanulmány egyik célja az olvasáskutatási eredmények gyakorlati célú összegzése és a legfontosabb szakmai tanulságok folyamatba rendezése, amely kiindulópontja lehet egy átfogó és preventív olvasásfejlesztési koncepciónak az óvodai előkészítéstől a szövegértés kialakításáig. A tanulmány másik célja, hogy áttekinthető módon bevezesse a gyakorló pedagógusokat az olvasáskutatás eredményeinek az értelmezésébe. Ennek érdekében az olvasáskutatás tudományos eredményeinek rendszerezése elsősorban a pedagógiai gyakorlatban való felhasználhatóság szempontját követi, összegző javaslatai pedig elsősorban a pedagógusok és a szakmai közönség számára hasznosíthatók.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-03-31

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok
Loading...