Egy komplex fejlődéssegítő rendszer felhasználása az olvasástanítás előkészületi szakaszában

Egy komplex fejlődéssegítő rendszer felhasználása az olvasástanítás előkészületi szakaszában

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2025.3.5

Kulcsszavak:

anyanyelv-pedagógia, olvasástanítás előkészítő szakasza, differenciálás, óvodai nevelés, óvoda-iskola átmenet

Absztrakt

Az olvasástanítás előkészületi szakaszában nagy kihívás elé állítja a pedagógusokat az, hogy
a tanulási környezetet az iskolába lépő gyermekek változatos szükségleteihez igazítsák.
A neurodiverzitás ténye mellett a kisdiákok egyéni képességeit tekintetbe véve kell a tanításitanulási folyamatban az érdeklődést felkelteni, fenntartani. Ebben segíthetnek a komplex,
tevékenység-központú innovatív módszerek. Az Ovis Fürkésző módszertani kézikönyv,
valamint eszközkészlet a DIFER programcsomag fejlesztési területeire épülve játékos, alternatív
megközelítését adja az olvasástanítás előkészületi szakaszának. Bár a készletet elsősorban nem a
kisiskolás korosztálynak ajánlották a szerzők, de az empirikus adatokat figyelembe vevő tanulmány
több gyakorlati példát mutat be arra, hogyan alkalmazható a játékos, fejlődéssegítő rendszer
1–2. osztályos tanulók körében. A differenciált foglalkoztatás során kiscsoportos fejlesztések
keretében kipróbált játékos gyakorlatok segíthetik a kezdő és a gyakorlott pedagógusok munkáját.

##submission.downloads##

Megjelent

2025. 08. 31.

Folyóirat szám

Rovat

Műhely

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Loading...