Érintéstől a tanításig
Gyakorlatvezetői tapasztalatok értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányos gyógypedagógus hallgatók korai fejlesztés területén és óvodai színtéren végzett gyakorlatairól az ELTE Gyakorló Óvoda és EGYMI intézményében
DOI:
https://doi.org/10.52092/gyosze.2021.2-3.8Kulcsszavak:
pályaszocializáció, intézményi protokoll, gyakorlatvezetői meglátások, reflektivitás, önismeretAbsztrakt
Írásunkban az értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányos gyógypedagógus hallgatók intézményünkben, az ELTE Gyakorló Óvoda és EGYMI-ben folyó szakmai gyakorlatának szervezési és tartalmi kereteibe szeretnénk betekintést nyújtani. A pályaszocializáció egyik fontos állomása a szakmai képzés, melynek egyik pillére a gyakorlati ismeretek megszerzése. A hallgatók szakpedagógiai és terepgyakorlata zajlik intézményünkben a korai fejlesztés és az óvodai nevelés színterén. Jelen írásunk fókuszában az ezen a területen szerzett gyakorlatvezetői tapasztalataink megosztása áll. Bemutatásra kerül az intézményi eljárásrend, a szervezési keretek és az ezekhez kapcsolódó tapasztalatok. Megosztjuk az adott színtéren szerzett gyakorlatvezetői tapasztalatainkat, a helyzetben rejlő kihívásokat és fejlődési lehetőségeket. Kitérünk a járványhelyzet során kipróbált gyakorlatvezetési lehetőségekre, összegezzük a hallgatói gyakorlatok során tapasztalt hangsúlyos kérdéseket.
Kulcsszavak: pályaszocializáció, intézményi protokoll, gyakorlatvezetői meglátások, reflektivitás, önismeret