Az anyanyelv és a matematika kapcsolódásának a lehetőségei

Az anyanyelv és a matematika kapcsolódásának a lehetőségei

Szerzők

  • Bereczki Ildikó Új Budai Alma Mater Általános Iskola AMI és Óvoda, Budapest, Magyarország; Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, Magyarország https://orcid.org/0009-0008-3110-2209

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2023.4.5

Kulcsszavak:

anyanyelvi készségek, matematika, tantárgyi integráció, szövegértés, szöveges matematikafeladat

Absztrakt

Az anyanyelvi készségek meghatározóak más tantárgyak tanulásában, a tanulók tanulási eredményességében. A matematikában is kiemelt szerepe van a szövegértésnek a szöveges matematikai feladatok megoldásában. A tanulmány témája a szövegértés és a matematika kapcsolatának a vizsgálata. Az első rész a témakör elméleti hátterét taglalja, a szöveges matematikai feladatokra vonatkozó kutatások eredményeiből idéz. Ezek alapján olyan modellt mutat be, amely a feladatmegoldás stratégiáit írja le, és megadja a sikeres feladatmegoldás feltételeit, közöttük a szövegértés szerepét. A tanulmány következő része a matematika és az anyanyelvi fejlesztés kapcsolatának az attitűdformáló hatásával foglalkozik. A záró rész olyan feladatokat ajánl, amelyek megoldásához matematikai és anyanyelvi készségek egyaránt szükségesek. Példákkal szemléltet olyan komplex matematikai és szövegértési feladatokat, amelyek pozitívan hatnak a tanulók tantárgyakkal kapcsolatos attitűdjére és tanulási eredményére.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-12-31

Folyóirat szám

Rovat

Műhely
Loading...