Az idegen szavak helyesírásának tanítása

Az idegen szavak helyesírásának tanítása

Szerzők

  • Zsuzsanna Nagy Szegedi Tudományegyetem, Szeged, Magyarország; Horváth Mihály Gimnázium, Szentes, Magyarország
  • Luca Rontó Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, Magyarország

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2014.1.4

Kulcsszavak:

helyesírás-tanítás, kooperatív tanulásszervezés, anyanyelv-tanítási verseny

Absztrakt

A tanulmány a helyesírás-tanítással szemben megfogalmazódó társadalmi és pedagógiai kihívások
összegzését követően a kooperatív tanulásszervezés alapjait mutatja be. E tanulásszervezési
módot a hagyományos, frontális oktatás egy lehetséges és kívánatos alternatívájaként ábrázolja.
Feltárja azokat a szakirodalomból ismert törekvéseket, amelyek a kooperatív technikák kísérleti
körülmények között kimutatható hatásait kutatták az iskoláztatás különböző fokozatain.
Megállapítja, hogy ezek a kutatások a különböző képességterületekre és affektív tényezőkre
vonatkozóan egyaránt a kooperatív tanulás pozitív hatását azonosították. A tanulmány harmadik
része egy, a 2007-es anyanyelv-tanítási versenyen első helyezést elért anyanyelvóra vázlatát és a
versenytanítás tapasztalatait közli. Az óra témája az idegen szavak helyesírásának a tanítása volt,
amelyet kooperatív technikával valósított meg a versenyző.

##submission.downloads##

Megjelent

2014. 03. 31.

Folyóirat szám

Rovat

Műhely

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Loading...