Az idegen szavak helyesírásának tanítása
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2014.1.4Kulcsszavak:
helyesírás-tanítás, kooperatív tanulásszervezés, anyanyelv-tanítási versenyAbsztrakt
A tanulmány a helyesírás-tanítással szemben megfogalmazódó társadalmi és pedagógiai kihívások
összegzését követően a kooperatív tanulásszervezés alapjait mutatja be. E tanulásszervezési
módot a hagyományos, frontális oktatás egy lehetséges és kívánatos alternatívájaként ábrázolja.
Feltárja azokat a szakirodalomból ismert törekvéseket, amelyek a kooperatív technikák kísérleti
körülmények között kimutatható hatásait kutatták az iskoláztatás különböző fokozatain.
Megállapítja, hogy ezek a kutatások a különböző képességterületekre és affektív tényezőkre
vonatkozóan egyaránt a kooperatív tanulás pozitív hatását azonosították. A tanulmány harmadik
része egy, a 2007-es anyanyelv-tanítási versenyen első helyezést elért anyanyelvóra vázlatát és a
versenytanítás tapasztalatait közli. Az óra témája az idegen szavak helyesírásának a tanítása volt,
amelyet kooperatív technikával valósított meg a versenyző.